Archive for EFSedan.com 1987 to 1991 Honda Civic Sedan Owners Club
 


       EFSedan.com Forum Index -> Project Logs
hooptie89

my 4door <3

i've been on here lately but now i decide to put my 4door project on here so i'll start with my time line.... hope you enjoy it.

now i've only had this care less than a yr so it's a slow build guys..
this is my four door i picked up from a azhter i drove all the way to tucson and back the car came originally with steelies and i picked up these slips well here it is its gonna be a long build for what i got in store so here's what i've done so far hope you guys like....
[SIZE="5"]here's two little updates[/SIZE]

thi[SIZE="5"]s box thats been in my closet for 3yrs[/SIZE]





hooptie89

[SIZE="5"]*new update 07/07*[/SIZE]
[SIZE="5"]so this just came in after a week of waiting Smile and also had these laying around so i decided to put them on but not happy with the stance of the car right now more updates soon[/SIZE]



hooptie89

[SIZE="5"]new update 8/10[/SIZE] not much but got something bigger coming in Smile

hooptie89

idk can't give away all the secerts buddy but i'll show you something i got today:)


[SIZE="5"]new udate 8/17[/SIZE] [SIZE="5"]this is my newiest purchase but i still need one more enkei rpf1's[/SIZE]


[SIZE="5"][COLOR="Purple"]here's how it would it look on my four door[/COLOR][/SIZE]
hooptie89

[SIZE="5"][COLOR="Magenta"]UDATE 9/19 HERE'S A TEASER OF MY NEW WHEELS[/COLOR][/SIZE]


[SIZE="5"][COLOR="Magenta"]update 10/07 went from this.....[/COLOR][/SIZE]

[SIZE="5"][COLOR="Magenta"]to this...[/COLOR][/SIZE]

[SIZE="5"][COLOR="Magenta"]update 10/11 got my new mirror punking broadway all day long:-p[/COLOR][/SIZE]
hooptie89

[COLOR="Magenta"][SIZE="5"]update 10/14 pick these up over the weekend and planning to put on the ride tomorrow[/SIZE][/COLOR]

[IMG]http://i37.tinypic.com/2aahklt.jpg[/IMG
[SIZE="5"][COLOR="Magenta"]new update 11/07[/COLOR][/SIZE]
my buddy did this for me.....

*got all 4 mudflaps and sold the bike rack in this pic*


[SIZE="5"][COLOR="Magenta"]new update 11/30 finally got my taillights:) but need a new center piece:([/COLOR][/SIZE]

*update 12/27 i got the 4th enkei*

hooptie89

*update 1/06 got an oem lip from my buddy*



*got this made for kicks and giggles*

*01/11 not much of an update but did this*

*01/14 bought a new set of wheels*


hooptie89

*2/26 got an recaro spg seat now i need a rail*


*3/19 got an ex axle back and put a 4dr handle on the passenger side*


*new update 3/21 this is the update i was talking about well here it is my jdm front nose clip just need hood and both fenders.. but heres what i got the radiator support, bumper that came with a oem lip and bumper pole:) and filler piece, headlights*




hooptie89

*4/10 got this from a friend i traded my sprint hart R's for this i think it was a good deal:)*


*5/13 got my jdm hood for my front end found it local here in az, also got my other headlight in from jpr motorsports, and added these bolt for my engine bay*






*5/23 got these stickers at eibach big props to my friend for the find! but there special editon stickers i think they go under the molding on the front doors but not sure*

JDQCIVIC4DR

nice project those rims look good reminds me of old school blitz rims.
hooptie89

so that's my time line i'll be updating as i go along but thats it for now.
JDQCIVIC4DR

nice motor looks like a obd2? are you going to get shift linkage or cut and weld stock?
hooptie89

JDQCIVIC4DR wrote:
nice motor looks like a obd2? are you going to get shift linkage or cut and weld stock?

i'm gonna go buy the hasport one and try to sell this one and ya it's obd2 but i converted all to obd1 already like injectors,alternator, and distrubitor.
Sancho

How did you get the trim piece off of the rear view mirror? I have tryed to pull it off by hand but couldn't get it. I am also doing a wink mirror.
89civicracer

Is that RIP for Jason Jesse the skateboarder..
WOW.. he was my hero when i was just starting to skate...
Did you install the Enkei's?
hooptie89

Sancho wrote:
How did you get the trim piece off of the rear view mirror? I have tryed to pull it off by hand but couldn't get it. I am also doing a wink mirror.

with a screw driver and ya it was pretty hard but one good pull and bam! it came off
hooptie89

89civicracer wrote:
Is that RIP for Jason Jesse the skateboarder..
WOW.. he was my hero when i was just starting to skate...
Did you install the Enkei's?

no it's my friend that passed away last yr:( but naw i sold the enkei's and spend the money on something for the car lol
JDMric1

nice sedan!! i like all the updates it looks sickk...  i want that center console in that color!! lol btw what kind of clips do you have for the rack?

anyone knows?

pd- am sorry about the lost Sad
~Sp33~

Those panels are off of an SI sedan - nice.

Shame about the bumper pole. Love your sticker too, haha.
hooptie89

~Sp33~ wrote:
Those panels are off of an SI sedan - nice.

Shame about the bumper pole. Love your sticker too, haha.

what panels? i'm lost and ya when i see that bumper pole i was like sucks it's broken but if this guy buys my pole postion i'll be getting my fenders:) so it's a waiting game. do you know what those stickers go?
hooptie89

JDMric1 wrote:
nice sedan!! i like all the updates it looks sickk...  i want that center console in that color!! lol btw what kind of clips do you have for the rack?

anyone knows?

pd- am sorry about the lost Sad

the clips were just stock thule one i got when i had the rack.
and that center console i got lucky i found it on ebay lol
~Sp33~

hooptie89 wrote:

what panels?


Whatever panel that this is attached to:



The stickers go under the side molding on the drivers and front passengers door.

Check 89civicracer's build thread, he has the same stickers on his doors.
hooptie89

~Sp33~ wrote:
hooptie89 wrote:

what panels?


Whatever panel that this is attached to:



The stickers go under the side molding on the drivers and front passengers door.

Check 89civicracer's build thread, he has the same stickers on his doors.

i will check his thread and thanks it came with the hood lol and that was i was thinking but wasn't 100% sure about the stickers,
hooptie89

just order the jdm fenders for the front end Very Happy
hooptie89

6/15 put the jdm front end on:)

EF Sedan Enthusiast

Nice!
~Sp33~

Looks rad.
whoa its len 2

Get that thing painted asap!
Proper282

What happened to the stickers on the windshield? Making good progress on this. Makes me jealous
hooptie89

EF Sedan Enthusiast wrote:
Nice!

thanks
hooptie89

whoa its len 2 wrote:
Get that thing painted asap!

paint might take awhile but it will be painted
hooptie89

~Sp33~ wrote:
Looks rad.

thank you sir:)
hooptie89

Proper282 wrote:
What happened to the stickers on the windshield? Making good progress on this. Makes me jealous

took it off long ago but i'm gonna put something else on there once i get a new windshield next week..
Manny-EF

kick ass build! and   nice rack lmao , were did u get those door/window visors?? i been lookin everywere!
hooptie89

Manny-EF wrote:
kick ass build! and   nice rack lmao , were did u get those door/window visors?? i been lookin everywere!

i bought them 4 yrs ago from password jdm and just kept them in storage

       EFSedan.com Forum Index -> Project Logs
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum