Archive for EFSedan.com 1987 to 1991 Honda Civic Sedan Owners Club
 


       EFSedan.com Forum Index -> Suspension/Brakes/Wheels/Tires
LXKID88

ebay drop?

Has anyone on here slammed there car with ebay coils and all that?
Hows it done???
EF Sedan Enthusiast

Yep, my previous EX had ebay sleeves and stock struts.  The ride is horrible if you're maxed out, however it works.  However, do not keep the setup forever.  It will ruin your sedan over time.
~Sp33~

Rough ride = sedan falls to pieces.
LXKID88

How does it ruin the car??
Type-S EF

Stress applied to the uni body causes it to flex.  this flexing weakens the structure and also makes it less rigid.  The effects are greater the greater the forces applied.

Ebay coil overs are the most likely to bottom out, and that puts a lot of stress on the car.  And it doesn't have to be through the suspension.  Smacking a speed bump with the tow hooks is about the worst.

This is another reason to go with the softest motor mounts that you need.  In racing applications high horsepower can tear stock mounts.  soft mounts can also be a cause of wheel hop.  But the first place to address for wheel hop on our cars are to change out the radius rod bushings to urethane and replace any broken motor mounts.
Type-S EF

PS i got monroe sensa-trac struts for cheep from my work, but they are too soft to go with my skunk 2 springs, if someones got something softer (like the tein-S tech)  and want to trade, i have put about 15 miles on them.

They are such a high spring rate that the rears don't even have preload.

They really belong on some AGX, illuminas, koni yellows or skunk 2 sports.
LXKID88

Ah thank you for the information.
your very knowledgable.  Very Happy  Very Happy
Type-S EF

Well, i have driven on ebay coilovers.  They suck.  If you want proof, you can see them in this pic of my verry first sedan 9 years ago.....ive learned alot since then.

ksconekiller

Type-S EF wrote:
PS i got monroe sensa-trac struts for cheep from my work, but they are too soft to go with my skunk 2 springs, if someones got something softer (like the tein-S tech)  and want to trade, i have put about 15 miles on them.

They are such a high spring rate that the rears don't even have preload.

They really belong on some AGX, illuminas, koni yellows or skunk 2 sports.


Do you know their spring rates?  I may know someone interested.

Mike
~Sp33~

LXKID88 wrote:
How does it ruin the car??


~Sp33~ wrote:
Rough ride = sedan falls to pieces.
LXKID88

Thats all the proof I need right there, mann nine years thats a while backk.
Basically half of my life right there.
ksconekiller

Damn I feel old now... Rolling Eyes
Type-S EF

Yeah, i've been into making civics faster before the fast and the furious came out, which i don't mind, a lot of people hate what those movies did, but i look at what we have for aftermarket support, and i know it wouldn't be as strong.

Spring rates (progressive, starting at softest/ then the firm)
front: / 257/559 Lbs/in
rear: / 112/485 Lbs/in

It doesn't take a whole lot of stroke to go to the firm, maybe 1"  But they need it that way, they make the car pretty low.

I verified with the bench tester we have at school, made a graph, but doubt i can find it, that was like 8 months ago.

I did put the prelude/accord shorter front shocks on.....i myself cant decide whether to buy softer springs or stiffer shocks......
LXKID88

Type-S EF wrote:
Well, i have driven on ebay coilovers.  They suck.  If you want proof, you can see them in this pic of my verry first sedan 9 years ago.....ive learned alot since then.



What struts are these??
Cuz I'm going to buy some cheap ebay crap for now and wait maybe later to upgrade. How should I do the setup? Should I just use ebay coils on my stock struts or will they blow? I want to max them out btw.
ThurmanMerman

LXKID88 wrote:
Type-S EF wrote:
Well, i have driven on ebay coilovers.  They suck.  If you want proof, you can see them in this pic of my verry first sedan 9 years ago.....ive learned alot since then.



What struts are these??
Cuz I'm going to buy some cheap ebay crap for now and wait maybe later to upgrade. How should I do the setup? Should I just use ebay coils on my stock struts or will they blow? I want to max them out btw.


Maxing out ebay coils will 99.999% guarantee that you will blow out your shocks. Spend the little bit of extra money and go for a decent spring like a tein.
jkgonzalez3

ebay coils,stock shocks and extended tops hats = more bounce to ounce lmao. Cool
ThurmanMerman

jkgonzalez3 wrote:
ebay coils,stock shocks and extended tops hats = more bounce to ounce lmao. Cool


Also alot time for something that rides like a bag of bricks. Very Happy
LXKID88

ThurmanMerman wrote:
jkgonzalez3 wrote:
ebay coils,stock shocks and extended tops hats = more bounce to ounce lmao. Cool


Also alot time for something that rides like a bag of bricks. Very Happy


what?
mitsubishiv5

nice info. will never buy ebay coilovers ever! might as well save 100 bucks for the real setup
4GSEDAN

I would just save save up for a bit and buy a quality set of coilovers or lowering springs. It is cheaper in the long run to buy quality parts first.

Just my thoughts
ThurmanMerman

LXKID88 wrote:
ThurmanMerman wrote:
jkgonzalez3 wrote:
ebay coils,stock shocks and extended tops hats = more bounce to ounce lmao. Cool


Also alot time for something that rides like a bag of bricks. Very Happy


what?


Extending the top hats take quite a bit of time and measuring and still ride like crap with egay coils.
jkgonzalez3

not really its deff worth the couple minutes to cut (PITA) the hats and weld em.

It's a poor mans hydraulics lol

http://www.youtube.com/watch?v=cCG_CT7JM5I

i can't find the song on youtube  Mad
ThurmanMerman

jkgonzalez3 wrote:
not really its deff worth the couple minutes to cut (PITA) the hats and weld em.

It's a poor mans hydraulics lol

http://www.youtube.com/watch?v=cCG_CT7JM5I

i can't find the song on youtube  Mad


http://www.youtube.com/watch?v=hUdoE0K24lI&feature=related

Is this you???? lol  Razz
LXKID88

lmao.
The gas brake dip.
Yeahyeahyeah I guess I'll save the 100 and buy some quality parts.
89civicracer

For sure . . . cannot go wrong with quality parts!
jkgonzalez3

LMAO no, but that was a good find
Clipse

ThurmanMerman wrote:
jkgonzalez3 wrote:
not really its deff worth the couple minutes to cut (PITA) the hats and weld em.

It's a poor mans hydraulics lol

http://www.youtube.com/watch?v=cCG_CT7JM5I

i can't find the song on youtube  Mad


http://www.youtube.com/watch?v=hUdoE0K24lI&feature=related

Is this you???? lol  Razz


haha, no shit it is Jon, why you lying foo!!!?
jkgonzalez3

that car is to high to be mine  Embarassed
89civicracer

That was just stupid!  Shocked
LsdailySedan

wow!!!

but i put the ebay type slip coilovers that are adjustable on my 240 and it ended up rasing my car like 3 inches and took like a day to take apart spring and strut and all that shit

save money buy real full coilover setup
88Dark_CivLude

LOL that youtube vid was hilarious lol im surprised he didn't ghost ride the civic lol

but seriously has anyone had any exp with drop zone (gen II) shocks/struts? im thinking about a set to hold me over til i get my tokico blues?

cuz my stockers are killing me along with my heavy speaker box that dosent set between the rear shock towers... talk about more bounce lol
LXKID88

Yeah I was kindah thinking dropzone too. any info?
Ghostriding from the same guy in the vid would be the icing on the cake lmao.
4GSEDAN

I haven't heard anything about the dropzones...but I love my Skunk2 sport shocks, they made a noticable difference and only set me back about $380 after shipping (from cali to maryland).

       EFSedan.com Forum Index -> Suspension/Brakes/Wheels/Tires
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum